Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 14. april 2012

Bursdagsfeiringer og konfirmasjoner i kø

Idag våknet Kjerringa til den første dagen i resten av hennes liv...... og til den første av en uendelig rekke av feiringer i april og mai.
Nå spøker det snart for å får tredd på seg Lofotburkaen. Jeg tror jeg snart må sy  stretch i sidene på vesten hvis dette skal bli regelen og ikke unntaket.
Jeg var glitrende glad i går da jeg prøvde den etter mye telling på knappene, og under over alle under, den gikk på, lot seg kneppe igjen og var ikke for ubehagelig å ha på seg.
Dette er den årlige testen på denne tida av året.
Hvis den ikke passer, har jeg tiltak for å raskt gå ned i vekt.  Men i år lar jeg oppskrifta ligge, trur eg.
Etter bursdagfeiring idag og i morgen, ja faktisk, må jeg  kanskje plukke den fram.
Begge steder er det kaker m.m.m. i overflod....og jeg er så uendelig svak for både overfloden og m.m.m.- en.
Dersom jeg ikke klarer å bruke bunaden i de to konfirmasjonene som følger i mai pluss selveste 17. mai, etter nok et storkalas i slutten av april, ser jeg på det som et nederlag, et stort nederlag.
Det er forventet at de som har bunader i familien, stiller i fulle pontifikalier  på sånne dager, med glitrende sølv og stivstrøket skjorte til.
Så jeg må bare klare det.
Jeg vet at dette er mer enn et luksusproblem i en verden som sulter o.s.v.
Men det er nå engang mitt problem, og jeg legger meg mer enn flat og innrømmer det i full offentlighet.
Så jeg får bare knipe munnen sammen og riste på hodet, det er den beste trimmen, har jeg latt meg fortelle......og den vanskeligste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar