Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 24. april 2012

Eika vant !

Kjerringa ble glad da hun åpnet Gjengangeren idag. Striden om eika i skillet mellom Jernbanegata 30/32 er over.
Eika får stå !
Gamle, minnerike eika fra hele min store families barndom får stå.
Det er en glede å ta med seg inn i den nye dagen.
En stor glede.


Kanskje folkene i det lille gule huset etterhvert vil sette pris på litt skygge og trivsel som et så stort tre skaper bare ved å stå der ?
Jeg ønsker det for deres skyld, for det er harde kroner å måtte ut med i saksomkostninger for dem også, bortimot 200.000 iløpet av 2 uker.
Men uansett, eika vant denne runden også.
Og alle fuglene og krypene som bor der.
Igår så jeg forresten linerle paret "mitt" for første gang iår.
De vippet glad med stjerten, og begge viste seg fra siden, noe som betyr lykke for resten av året og langt inn i det neste, ifølge gamle jær- og værtegn.
Ellers oppdaget jeg at Seiersløken fra Lofoten spirte og koste seg, sammen med Rabarbraen. Jeg hadde ansett begge som tapt etter byggearbeidet på nabotomta.
Jeg trodde forresten at jeg hadde Ramsløk, men en venn på FB korrigerte meg og fortalte at det måtte være Seiersløk  jeg hadde, en plante som forøvrig var blitt tatt med av vikinger fra Gardariket, fordi den smaker så utrolig godt i allslags mat, som mild hvitløk..
Så det er moro med planter med historie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar