Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 10. april 2012

Etter påske

Kjerringa våknet opp til en grå, regnfull dag. Det silte ned, men hun hørte formelig hvordan jorda slurpet til seg hver eneste dråpe. Den var uttørket, og dette regnet gjør alt grønnere og friskere.
Vårregn er en velsignelse både for bondens og min grøde-
Skjønt min grøde er ganske beskjeden, så trenger den regn for å blomstre og bære frukt til høsten.
Og idag er det tilbake til den velsignede hverdagen igjen,
Ferske aviser med gårdagens nyheter og ikke all denne "hermetikken" fra pressebyråene.

Butikkene er åpne, søte, nye banken min er åpen.




Alt er bare fryd og glede idag.
Jeg vet ikke hva det er med meg, men jeg har alltid hatet såkalte helligdager. Kanskje noe traumatisk som jeg har fortrengt, men jeg har aldri vært sånn- Jippi, endelig helg - eller sånn som sitter på den nye kalenderen og teller over de røde dagene og gleder meg til dem.
Jeg har alltid likt hverdagene og arbeidsdagene best.
Kanskje jeg skulle tatt en runde med dypterapi for å få gravd fram grunnen til det ?
Nei, egentlig ikke verd det.
Kanskje det kommer veltende fram stygge troll og mørkebøser og plager livskiten av meg !

Best å være litt rar og utenom A4 enn å risikere nattesøvnen resten av livet.
Idag skal jeg i alle fall til min Hofføyenlege og få skiftet linseplaster.
Utrolig nok  er også det en av mine små gleder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar