Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 20. april 2012

Payday !

Kjerringa satte seg til med det lille regnskapet sitt så snart koffeinet hadde slått inn og blodsukkeret var tilfredsstilt med ei skive tysk rugbrød med svensk rømmesild.
Hver måned synes jeg at det blir stadig flere regninger å betjene.
Jeg har et bilde av en lidende Kristus som henger i en magnetklype på kjøleskapsdøra.
Når Kristusklypa begynner å sige nedover skapet, vet jeg at datoen er der.
Den 20.
Det er den datoen vi som er holdt i livet av staten får våre almisser kastet til oss.
Og da står jo ivrige ulver og venter på sitt utbytte.
Denne gangen var det sågar to strømregninger, fordi kraftleverandøren har gått over til månedlige regninger, og den tomånedlige skulle også betales denne gangen. Og nettleien er av en eller annen merkelig grunn stipulert forskuddsvis.
Jeg har gitt opp å forstå sånt, men jeg er temmelig sikker på at ting gjøres for å melke oss for mere penger. Garantert.
Nåja, jeg kom meg i mål denne måneden også, med et hyl.
Jeg drømmer om et liv uten penger, der alle får det de trenger, uansett om de er istand til å jobbe eller ikke.
Godene er bonus i form av gavekort til yndlingsforretningene,
som blir fordelt til alle en gang i året.
Dream on, Baby !
Hver 20. er et lite mareritt, for jeg har jo sånn intens lyst til å beholde alle pengene for meg selv og kose meg med dem sånn som jeg selv ønsker, men de fleste har det vel på samme måten, enten de tjener mye eller lite.
Men jeg er egentlig litt glad for at Kristusen min henger øverst på kjøleskapsdøra igjen, fratatt sin tunge bør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar