Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 22. april 2012

Støl og lemster

Kjerringa hadde seriøse problemer med å karre seg ut av bolet sitt i morges.
Gårdagen har skylda. Neida ingen fest, snarere tvertimot.
Det gikk et flyttelass til Sverige, og jeg var med for å hjelpe til .
Det var Leieboeren som forlot landet for å søke lykken på andre siden av grensa.
Jeg har gjort det selv, så jeg har full forståelse for utferdstrangen. Men det er trist, selv om jeg førsøker å være positiv og bifalle hans valg.
Og en ny Leieboer er på vei inn i den forlatte leiligheten.
Men det er nå rart med det. Jeg føler at jeg er inne i en aldri så liten sorgprosess, som bare må gå sin gang.
Det er så vanskelig å løfte seg selv opp etter håret noen ganger. Så dagens vær med silende regn matcher mitt indres tristesse akkurat nå..
Men når galt skal være ille, så har han valgt et alldeles vidunderlig vakkert område av broderlandet å flytte til.
Og jeg gleder meg allerede til å dra dit på besøk.


Dette er området som mange filmprodusenter har lagt sin elsk på. Innspillingen av Ronja Røverdatter foregikk der. Samme med Faresbrødrenes Cops og Jalla Jalla, for ikke å snakke om kult filmene Dancers in the Dark med Bjørk og  Smala Sussi.



Og så mange storheter kan vel ikke ta feil ?
Dalsland er absolutt stedet for friluftsmennesker og folk som søker fred og ro. Det er stedet der tiden på mange måter har stoppet opp på omkring 70-tallet.
Så nært, bare 2 timers kjøring fra Moss.
Idag begynner arbeidet med å fjerne det hellimte teppet i trappa.
Og jeg tenker det står sushi takeaway på menyen.
Livet i huset rusler videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar