Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 9. april 2012

Endelig regn...

Det var befriende å våkne opp til regn. Sannelig på tide, ellers ble jeg nødt til å begynne og vanne.
Og skogbrannfaren har vært formidabel her på Sør- og Østlandet, mens Nord-Norge har druknet i snø.
Det er merkelig hvordan ett land kan inneholde så mange klimasoner.
Eller ikke rart egentlig, for vi ligger jo som en forvokst blindtarm mot Atlanterhavet.
Sannelig godt vi har Sverige i ryggen, ellers hadde vi vel blåst helt til Sibir på det verste.
Dessuten har jeg en stor del av mitt hjerte der.
...og større blir det.
Snart skal jeg en tur nedover. Ikke for å handle, men for å nyte. Gå på "gjengrodde stier", kanskje spise lunsj på Dalia eller Freden, finne et loppis eller bruktmarked, just for the fun of it. For ikke å glemme Baldersnäs, vakraste härrgården. Gå rundt der, ned til Laxsjön, kanskje ta en kopp latte på terrassen.
Det er så alldeles deilig å bo der man aller helst vil, i Horten, og samtidig kunne lengte til andre steder, dra dit...og lengte hjem igjen.
Og sånn kan man sitte og drømme seg avgårde, mens Katta ligger som et stripete skinn foran varmovnen og ikke løfter på et øyelokk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar