Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 13. april 2012

Langt på dag...

Kjerringa våknet opp til atter en vakker dag, pigg som ei nystemt fele- Før hun visste ordet av det var halve dagen gått.
Hva jeg har bedrevet ?
Tja..... noen e-mailer, ca 10 telefoner......og shopping med godeste venninne.
Blant annet har jeg lånt hjem en stripe av verdens vakreste tapet. En bjørkeskog !
Den skal få pryde kortveggen i yttergangen.
Det blir en skikkelig wowfaktor der. Som å gå rett ut i en skog når jeg åpner døra fra min lille rosa innergang, eller mellomgang, heter det vel.
Resten av veggene skal få samme farge som bjørkestammene, gråhvit.
Jeg tror det blir helt supert og oppdatert fra shabby 70-tall til chic 2012.
Jeg kan ikke ha sånne vegger når jeg har fått det flotte gulvet i bursdagsgave hos Leieboeren.
Det verste arbeidet er å få slitt løs det gamle teppebelegget fra trappa opp til andre etasjen. Det er hellimt og veldig skittengrått. Trappa skal bli blank og hvit og delikat med messinglist i forkant..
Så hvis noen har gode råd å gi meg når det gjelder å gjøre det lettere enn skjæring og skraping, så skal jeg være vedkommende evig takknemlig.
Og sist, men ikke minst, er det en hel vegg , en meget høy vegg, med såkalte koreaplater i teakplastoverflate. Jeg grøsser hver gang jeg ser den veggen.
Den skal males først med heftgrunn og deretter med veggfargen,
Hvordan jeg skal rekke helt opp er for meg i dag en gåte, men jeg får nok en god idé når den tiden kommer.
Litt vanskelig å få en lift inn i gangen !
Gode idéer mottas med takk på det området også.
Så dere skjønner, jeg har absolutt ikke ligget på min lateste side idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar