Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 23. april 2012

Regnmandag

Kjerringa våknet opp til morran, litt bedre i leddene enn i går, men når man blir eldre, så går ikke strekker og ondter over på et døgn. Det sitter i en stund. Gamle leddbånd blir overstrukket, muskler jeg ikke visste eksisterte, murrer i kor.
Jeg tror det er sånn med sorger og bekymringer også.
Da jeg var ung, en gang for ca 100 år siden og deromkring, så gråt jeg av hjertesorg og skuffelser på kjærlighetsfronten, men det gikk fort over.
Idag har jeg plutselig fått hele verden å bekymre meg for, det føles ihvertfall sånn......og det går aldri over.

Det føles som om hjertet mitt har forstrukket seg for tida.
Jeg føler med alle de som mistet noen av sine den dagen. Jeg føler med de for at de må høre på alle detaljene om hvordan. Og jeg forstår de som ikke makter det veldig godt.
Jeg leste engang en bok som jeg tror het "Hjertet er en muskel"
Jeg husker at jeg reagerte på tittelen.
Men nå er i alle fall min og flere millioner andre sine hjertemuskler sterkt forstrukket.
Og vi får ikke hvile på lenge, lenge.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar