Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 1. april 2012

Earth hour

Før Kjerringa gikk og la seg igår, hadde hun en liten privat markering, virket det som.
Hun slo av alle lysene ca klokka halv ni. TVen og Maccen også.
Jeg kikket ut gjennom vinduene på alle sider, men det var veeeldig få som markerte Earth hour i Horten. Alle gatelysene var tente i vår gate, og ingen naboer hadde fulgt mitt eksempel.
Jaja, tenkte jeg, man gjør det lille man kan.  Selv om det ikke er til mye hjelp i den store sammenhengen.
Gjengangeren hadde ikke engang nevnt det på nettsiden sin.
Jeg tenker likevel at vi er mange, faktisk flere millioner, mange millioner som bryr oss, jorda rundt.
Virkelig bryr oss om miljøet og at vi ødelegger det, sakte men sikkert.
At våre vaner og uvaner er med til å gjøre jorda til et ulevelig sted, både for mennesker og dyr.
Jeg bare nevner det.
Det er lagt ut en offisiell video på YouTube som viser Earth Hour. Det eksemplaret som ligger på Dagbladets nettside, er som deres vane tro, skjemmet av reklame først, en pølsereklame av alle ting. Kunne de ikke for en gangs skyld ha spart seg ?
Men den blekka eier ikke etiske følehorn, dessverre.
Så dette var søndagens "andakt".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar