Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 8. april 2012

Påskemorgen.....

Kjærringa sto opp til en ny, solglitrende dag med blå, høy vårhimmel. Gradene er ikke mange, men innenfra ser det herlig ut.
Skrekkhistorier nordfra om snøfiller store som blavotter gjør at jeg er fornøyd, uansett.
Idag blir det nok en tur på stranda med kakao på termosen.
Jeg må strekke på bakskankan, for jeg kjenner at jeg begynner å bli "stallstien".
Noe hester kan  bli dersom de ikke blir lufta med jevne mellomrom.
Ellers går tankene til utallige påskemorgener med malte egg og mange mennesker rundt frokostbordet.
Og idag giddet jeg ikke engang å koke meg et egg.
Men jeg har i alle fall pynta til påske med forskjellig greiner, som blomstrer, og hengt opp hekser, egg og høns og kyllinger på dem. Jeg har fyllt påskeegg med alskens godsaker og gitt bort et, som vanlig.
Tomatplantene er i rute og er delt og satt i større potter.
Så nå skal de pleies med mildt gjødselvann og snues sånn at de ikke vokser seg skjeve, til de blir sterke nok til å settes ut i de store pottene i solveggen og bære et utall av deilige, søte cherrytomater.
Selv om det fremdeles er litt kaldt ute, så passer og pleier jeg våren inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar