Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 18. april 2012

Ingen tvil......

Kjerringa våknet opp litt mer støl og stiv enn vanlig.
Hun hadde vært i nabolandet i går og vasket og plasket. Hun hadde vært på loppis og kjøpt to gammeldagse reklamebilder, på blomaffär og kjøpt to eføyer til å plante ute, på Tyska  Bageriet i Gustavsfors og kjøpt tysk rugbrød, på Florabageriet i Bengtsfors og kjøpt de største vaniljebollene, på Freden og mesket seg med kinesisk lunsjbuffet til 70,- SEK og til slutt en tur innom Konsum og kjøpt sild, tomater og interiørblad.
Og attpåtil sittet i bilen over seks timer tilsammen, så det er ikke minste rart at jeg er litt stiv i skroget i dag.
Men det var en herlig tur gjennom et alltid vakkert landskap.
Så kjent og kjært, men likevel ikke.
Og det var herlig befriende å slippe rettssaken, både i bilder og ord. Avisene var helt ABB-frie.
TV var jeg ikke i nærheten av, så det kan jeg ikke svare på.
Det var som en liten ferie midt i all elendigheten som omgir oss for tida.
Nesten så bra at jeg burde ha dårlig samvittighet for "sviket"
Men jeg vil ikke la denne saken ødelegge den vakre våren med sine brå væromslag og vakre naturopplevelser.
Jeg nekter å la meg dra ned i den uforståelige gjørma som utspiller seg omtrent 24/7 her i landet.
Så det kan absolutt anbefales med et lite pusterom på andre sida av grensa med jevne mellomrom framover.
Jeg vurderer å leie meg et lite krypinn der borte.....
Men det er vel å dra det litt vel langt, og jeg tviler på at Katta ser med blide øyne på at jeg skal forlate henne i flere døgn med jevne mellomrom.
Hun var nesten ikke til å få unna bilhjulene da jeg kom hjem igårkveld.
Hun satt midt i innkjørselen og stirrer med anklagende, gult blikk på meg. Hele attityden sa: - Jaha, så det er på tide å komme hjem nå til den stakkars Katta di som er halvt ihjelsultet og nesten ødelagt av bekymring for deg -?
Men hun roet seg fort med litt mat og kjærlig klapping og godprating.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar