Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 17. oktober 2011

Mandagsmorraglede

Kjerringa ble vekket av hamring og banking fra nabohuset. Bygningsarbeiderne der begynner presis klokka sju, enten det er sol eller regn. I dag er det regn. Mildt, men regn. Og de banker og banker.
så Kjerringa rullet seg ut av sitt rosa linsengetøy og kom seg ut på badet, og resten går på autopilot. Katta jamret ynkelig utenfor verandadøra og fikk førsteprioritet.
Etter påkledning, og før frokost, hentet jeg Gjengangeren.
Skulle kose meg med avisen mens jeg gledet meg til sistesida med Bertils betraktninger.
Nedtur.
Samme sida som forrige mandag, jo. Hvem er det som leser korrektur der nede eller holder et øye med hva som skal inn, om det har vært inne før o.s.v ?
Og alt det skrytet av ny Gjengangeren.no. Bare rot alt sammen
Hva er det egentlig de har surret med der i helga ?
Så mye skuffelse på så kort tid.
Og så på en mandag. Man er på en måte mer sårbar en sånn dag. Uvisst av hvilken grunn.
Arbeidslivet som sådan er jo historie for min del, så det er vel fragmenter av gamle minner som dukker opp.
Men uansett, Gjengangeren skal være så forutsigbar som mulig. Og i dag skulle det være en NY sisteside med Bertil.
Og skryter de av en ny og forbedret .no, så skal den være ny og forbedret.
Såpass kan man vel forvente en regntung mandagsmorgen i oktober ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar