Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 6. oktober 2011

Ringerunde........

Kjerringa har alltid trodd på det gode i menneskene rundt seg. På evnen til å ta i et tak for en god sak. Hjelpsomheten. Ja, sågar har hun trodd på snillheten. Jeg vet ikke om det er et ord lenger.
Kjerringa er nesten på randen til å gi opp alt dette......og på gråten.
Grunnen ?
Flerkulturell Kvinnegruppe har flyttet sine møter til Sanitetshuset.
Der er det bare en kokeplate med to plater på kjøkkenet. Ingen stekeovn, ingen microbølgeovn.
Kjerringa ringte til sin gode forbindelse gjennom mange år, Jostein på Expert. Han har et hjerte av gull, så han hørte på meg og sa at vi skulle få en komfyr gratis, med keramisk topp og fire kokeplater, gratis  fraktet til Sanitetshuset.
Jihaaa, jeg jublet.
Men, og det var et stort MEN. Det finnes ikke uttak for komfyr på det kjøkkenet.
Idag tok jeg en ny ringerunde til Elektrofirmaene i byen. Jeg fortalte om komfyren og vårt dilemma. Men der var det ikke mye hjelp å få.
Jo, en bedrift kunne jeg ringe tilbake til i november, for de hadde det så utrolig travelt akkurat nå...
Men de andre kom med alskens unnskyldning. En hadde til og med brukt opp være-snill-kvoten for iår !
Stakkars mann, sier nå jeg.
Så her sitter vi da med en super komfyr, ingen kontakt å plugge den inn i og ingen penger å betale opplegget med.
Men jeg klamrer meg til den utrolige givergleden og forståelsesfullheten jeg ble møtt med hos Expert, så sannelig skal de få komme i avisen med favnen full av roser.
Så hvis noen kjenner noen som kjenner noen som kanskje kjenner noen som kan hjelpe oss i vår nød, så er det bare å ta kontakt.
Det eneste vi kan love er deilig mat, laget på komfyren vår når den er installert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar