Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 1. oktober 2011

Lørrdann

Kjerringa måtte ha med seg Gullrekka igår, så hun klarte å holde seg i senga, sovende til klokka var åtte i morges. Ny rekord.
Katta satt oppgitt på verandabordet og venta.
Hun tenkte vel sitt når Kjerringa var så treg med å slippe henne inn.
Dagens Gjenganger hadde mye godt lesestoff. Lørdagen begynte godt.
Og enda har jeg ikke fått klørne i Dagbladet med Magasinet........og kryssordet .
Det er og blir lørdagens store glede for meg. Det har det vært i mange år.
Først og fremst fordi det er mye godt lesestoff i Magasinet,  og sist, men absolutt ikke minst;  Arvid Hansens herlige, finurlige og utfordrende kryssord.
Det gleder meg flere dager. Jeg tar det frem, løser litt og legger det bort fordi det stopper opp.
Så tar jeg det frem og finner kanskje noen flere løsninger......og sånn kan det vare helt til onsdagens nye utfordring; Hansen på onsdag.
Kryssord forebygger Demens og visstnok Alzheimer. Det setter hjernecellene i sving, så de rekker ikke å  bli glemsomme.
Noen ord er så utsøkt vanskelige og utspekulerte at det tar dager å finne ut av dem.
Disse kryssordene er absolutt Konge. 12 på en skala fra 1 til 10.
Bare prøv, du blir hekta !!
Dessuten er det loppis idag.
Gjennestads årlige,  med frukt- og grønnsakmarked.
Og noen helt fantastiske, hjemmebakte hvetekaker og brød.
De har honning og syltetøy og alt som godt og usunt er også. Yummi, gleder meg.
Så en lørdag er hva man gjør den til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar