Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 2. januar 2013

12 minutter !

Kjerringa sto opp til nok en vakker dag. Gradestokken ligger på rundt 1 varme, og sola ligger rett bak tåka over fjorden og sender nok snart sine stråler over rettferdige og urettferdige.
Det er så deilig at det endelig er blitt hverdag igjen. Nå er det bare raka rør mot våren og sommeren. Dagen er allerede blitt 12 minutter lenger.
Må bare undre meg over at en ung gutt som mistet synet på et øye da han fyrte opp fyrverkeribatteriet på nyttårsaften, kunne klage på at politikerne ikke hadde forbudt salg av den slags fyrverkeri også. Som han sa: - De hadde bare satt ned halve foten...........-
Unnskyld meg, men her må du nok skylde deg selv, unge mann. Du kjøpte det, du plasserte det, og du tente lunta. Sannsynligvis uten å bruke de anbefalte sikkerhetsbrillene.
Hadde du ikke fått kjøpt det fyrverkeriet i Norge, så hadde du nok skaffet deg pang og smell fra nabolandet, som altfor mange andre har gjort.
Noen grenser får det vel være for å fraskrive seg ansvaret ?
Jeg synes alt dette bråket på nyttårsaften er blitt mer og mer skremmende. Fulle folk sender raketter inn i folkemengder og synes det er sinnsykt morsomt.
Både folk og dyr skjelver av redsel en sånn dag. Selv finner jeg senga veldig tidlig. Jeg innrømmer det, jeg er redd. Jeg er redd for smellene, jeg er redd for at en rakett på ville veier skall finne veien under takpannene på huset mitt eller komme inn gjennom vinduet.
Så nyttårsaften går jeg og Katta og legger oss tidlig, jeg pakker høretelefoner i ørene, og Katta legger seg godt tilrette i knehasene mine. Så sover vi til galskapen er gått over rundt oss, for denne gang.
Og glede over alle gleder, vi går mot lysere tider !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar