Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 28. januar 2013

Goooood morgen, verden !

Kjerringa sto opp til en veldig hvit verden, nesten shabby chic, men hun liker det ikke uansett. Nå er det nok snø, tusenmillionertakk.
Potetene jeg har gjemt unna siden jul, deilige Fjellmandel, har skjønt det. Overvintrende geranier i vinduskarmene har skjønt det. Det går mot vår og lysere tider.
Potetene har begynt å få groer på seg. sånne som skal bli potetblad og blomster i ene enden og forhåpentligvis masse poteter i andre enden. Geraniene er blitt grønnere i bladene og er sågar kommet med blomsterknupper.
Så det som skal gro, er begynt å gro.
Og neste uke skal jeg plante tomater.
Så uansett hva skeptikerne sier og mener: DET GÅR MOT VÅR !
Derfor kjenner jeg en ekstra liten gledespire inni meg også.
Og det er varmegrader ! Santnok en enslig forfrossen en nederst i kula, men likevel, varmegrad, dere !
Så idag har jeg vårfornemmelser i bøtter og spann.
Og jeg deler så gjerne................




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar