Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 26. januar 2013

Arti å tenke på

Kjerringa beundret sitt verk da hun våknet og slo på lyset. Garderobedørene hang der i all sin nytapetserte prakt....og tapetet hang fast i dørene.
Man skal skryte av seg selv, for man har sannelig ikke bygda å lite på, som de sa i gamle dager.
Iallefall siden den verste trafikken har stilnet på soverommet mitt ettersom årene har gått.
Jeg sang rusten duett med Sissel Kyrkjebø i dusjen i selveste - Å, Vestland, Vestland -, som strømmet ut fra radioen på badet.
Jeg må ha litt plapring, nyheter, nytt og musikk når jeg står opp, forsiktig og som bakgrunnsstøy, for etterhvert å pøse på med avisen, nettaviser og nyhetskanalene på TVen.
Jeg innrømmer det, jeg tilstår, jeg er nyhetsnarkoman. Jeg må vite hva som skjer i verden rundt meg til enhver tid. Uansett hvor skrekkelig eller uhyggelig det er.
Jeg skylder litt på at jeg må  fylle meg opp for å kunne skrive denne bloggen. Men sannheten er jo den at jeg skriver aller minst om nyhetene her. Mest om dagliglivet, og aller mest om absolutt ingenting.
I løpet av et år har jeg faktisk skrevet en middels murstein av ei bok, dersom jeg hadde vært forfatter, men det er jeg jo ikke.
Og det er arti å tenke på..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar