Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 22. januar 2013

En helt alminnelig tirsdag

Kjerringa sto opp idag også, selv om kulda utenfor dyna ikke akkurat virket forlokkende.
Men etter at hun hadde fått kjent etter om alle ondtene var på plass og ellers alt var greit, var badet neste.
Påkledd og halvveis nedi kaffebøtta og med et avnytt knekkebrød med hjemmelaget kaviar og kokt egg, så dagen både lys og vennlig ut.
Bordet, som jeg gjorde ferdig igår, funker bra også.
Jeg synes snart at jeg fortjener en klapp på skuldra, av meg selv.
Året er ikke en måned gammelt, og jeg har vært gjennom en stormende kurtise med derpåfølgende forelskelse, brå slutt, en form for kjærlighetssorg, litt fjærpussing og ettertanke. Og midt oppi det hele. et vellykket oppussingsobjekt.
For ikke å snakke om de daglige gjøremålene, som møter, trøste og bæreomsorg, gammel, syk tante med sine behov, klesvask, rydding, søvn osv, osv.........
For en kapasitet. Jeg er sannelig stolt av meg selv, og det føler jeg at jeg har all grunn til også.
Jeg husker mitt nyttårsforsett.  Det var å ikke snakke OM folk, men TIL folk. Altså ikke fare rundt med sladder og lignende, delikate saker.
Jeg tror jeg har klart meg ganske bra der.  Men jeg tror også at jeg har skaffet mange en god historie og latter rundt de forskjellige kaffebordene.
Og det er jeg ganske stolt av. Tenk å få skape så mye glede og latter i vintermørket !
Som Se og Hør sier det; Får vi være med på brylluppene, så skal vi sannelig også være med på skilsmissene.
Så jeg kan bare slutte meg til og si: Be my guest, Jag bjudar på mig.........

Bordet ble sannelig bra, det !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar