Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 24. januar 2013

Lekent

Kjerringa kom seg opp og i dusjen og videre i sine morgenritualer, uten store forstyrrelser.
Dagen er god.
Jeg kom over et Ibsen sitat:- Herregud, man kan da ikke gjore noe bedre enn å leke i denne velsignede verden -
Så enig, så enig.
Jeg holder på med et nytt prosjekt for tiden. Jeg er halvveis nå. Det er å tapetsere garderobedørene på soverommet med en alldeles nydelig rosa tapet med magnoliablomster og fugler.
Min gode venninne fra Eritrea bemerket lakonisk da hun så det : - Akkurat som barn i Eritrea -
Altså sånn som de dekorerer barnerom i Eritrea.
Først ble jeg litt stuss, men så ble jeg kjempeglad og stolt. Tenk å bli sett på som barnslig...... i min alder.
Et ekte Homo Ludens, et lekende menneske.
Ja, jeg er det. Jeg leker meg med ideer og prosjekter. Jeg lar ikke sorg og elendighet tynge meg ned over lengere tid. Min hjerne finner alltid på hyggelige ting å beskjeftige seg med.
Og jeg er evig takknemlig for at jeg er satt sammen på den måten.
Så her er mitt siste prosjekt. Del og kopier gjerne. Rommet, med egghvite vegger, får plutselig et helt annet uttrykk. Man ser ikke at det er fire kjedelige garderobedører bak tapetet engang.
Og med hvite roseknotter blir det perfekt.
Jeg skal legge ut bilde nå det er helt ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar