Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 1. januar 2013

2013

Kjerringa sto opp til en vidunderlig vakker solglitrende 1. nyttårsdag. Hvis været resten av året skal indikeres av været vi har idag, så vil det bli en lang, deilig vår, en varm, lang sommer og en høst uten sin like i historien. Et knallår, rett og slett.
Men nå er det dessverre slik at vi får ta en dag ad gangen. Ikke engang meterologene klarer å forutsi været fra dag til dag, uten feilskjær.
Men idag måtte jeg ut på dørhella og ønske dagen og året velkommen, så vakkert var det.
Mine nyttårsforsetter står fast: Nulltoleranse for mobbing og hersketeknikker. Og så har jeg lagt til enda et punkt, men det blir det vanskeligste: Baksnakking, også kalt sladring.
Dette deilige limet i hverdagen. Når man ikke har noe annet å melde, så snakk dritt om din neste. Det slår alltid an. Sladring og baksnakking har alltid og vil alltid være en höjdare. Rett opp handa den som aldri, absolutt aldri sladrer og baksnakker !
Auda, jeg så ingen hender.
Men jeg vil gå i meg selv og bestemme meg for at det er noe jeg ikke vil befatte meg med, forsøke i alle fall. Har man ikke noe godt å si om sin neste, så hold heller kjeft !
Om jeg klarer det, er en annen sak.
Men idag skal jeg kose meg med Nyttårskonserten fra Wien, som alltid.
Og til alle mine daglige ca. 80 lesere:
HJERTELIG GODT OG SNILT 2013 !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar