Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 30. januar 2013

4 varmegrader !

Kjerringa kjente det da hun sto opp, det var blitt varmere. Og riktig nok. Gradestokken viste 4 varme, deilige, mot vår, grader.
Vårfornemmelsene kravler rundt i min bortimot gamle kropp og gjør både godt og vondt. Gikta, som vi sa i gamle dager, blir verrre i væromslag, men det bryr meg ikke, for alt sånt går over.
Det jeg er bekymret for er st jeg gleder meg så TIL at jeg glemmer å glede meg OVER. Forvirret ?
I disse dager er det jo kommet et mantra som "alle" går og tenker på. Nemlig Mindfullness. Det kurses i det, det snakkes om det og det forsøkes å leve i det.
Altså kunsten å være tilstede i seg selv her og nå.
Jeg har også gått på kurs i Mindfullness. Men det er ikke alltid lett å være i seg selv, være tilstede og leve nuh.
Jeg må bare ærlig innrømme at jeg, og sikkert mange med meg, gleder meg til........hva det nå skal være.
Ser i Gjengangeren at flere og flere engasjerer seg i et eventuelt hotell i gjestehavna. Hvordan det skal eller ikke skal bli, istedenfor å glede seg over hvordan det er.
Trenger vi virkelig et nytt hotell i Horten ?
Er det sånn vi skal trekke skattebetalere til byen ? Tror ikke det. En god oppskrift for å trekke gode skattebetalere til byen er gode skoler, full barnehagedekning, god eldreomsorg, et velfungerende helsetilbud, vakre rekreasjonsområder, utsikt til den vakre fjorden, småbyidyllen, båtplasser, lekeområder både for voksne og barn, et rikt kulturliv.
Og sånn vil faktisk alle ha det, enten de er gode eller dårlige skattebetalere.
Så er resten opp til kommunestyret å legge til rette. Ingen vil bo i en by som ranker høyest på effektivitetslista fordi de ikke bruker penger på sine innbyggere. Sorry.
Det er nå, idag, det gjelder, ikke om hundre år.
Men jeg gleder meg til våren, jeg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar