Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 24. juni 2012

Fordi jeg fortjener det ! ?

Kjerringa sto opp til en deilig søndag med fuglekvitter, fløyelsmykt morgenlys og en helt rolig mage.
Jeg har sovet i bortimot 20 timer, bare avbrutt av inntak av kokt ris og  blåbærsaft, og selvfølgelig slippe katta ut og inn, eller omvendt.
Jeg pådro meg en lei mageinfluensa da jeg var i Sverige på midsommarfirande, så det ble en søvnløs natt med x antall toalettbesøk og stort ubehag.
Men selve dagen med bivåning av pynting og reising av ferdigkledd stang på Majberget, ved Halmens Hus i Bengtsfors, sammen med venner og sønn, var flott.
Etterpå en tur til Baldersnäs Herrgård, noe som heller aldri er feil.
Deretter avnyting av ekte svensk sillbord med nypotatis. Alt  alldeles perfekt.
Men natta vår langtfra perfekt....alt sagt om den.
Så til overskrifta på bloggen, som heller ikke denne gangen  er tatt helt  ut av det blå.
Det irriterer meg når folk bemerker at  - det fortjener du - eller - fordi du/jeg fortjener dette eller hint -
Livet er ikke etter fortjeneste. Da tror jeg det ville artet seg helt annerledes.
For finnes det virkelig barn og dyr som fortjener å ha det vondt og lide eller  mennesker som fortjener å tortureres, eller være syke ?
Og på den andre siden - Fortjener helt vanlige mennesker med sosial IQ mindre enn skonummeret og et ego større enn fjell å få det så bra ? Mennesker som kanskje har såret andre, både med og uten vilje ?
Jeg simpelthen hater det uttrykket: - Ja, det fortjener du - !
Livet er ikke etter fortjeneste, det er bare.......livet, på godt og vondt og helt tilfeldig.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar