Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 4. juni 2012

Og dagan går nu.....

Kjerringa våknet opp til en fin dag. Øyet var ikke vondt lenger.
Livet hennes var atter i water.
Katta kom inn og åt.....og ville ut igjen. Mye spennende for en pelskledd jeger der ute !
Nyhetene bragte ingen forandringer i streikesituasjonen, snarere tvert imot. Opptrapping på alle fronter.
Mer er det egentlig ikke å si om den saken.
En virkelig kuriositet er at giganttobakksfirmaet Philip Morris har saksøkt Norge fordi vi har laget en lov som forbyr utstilling av tobakksprodukter.
20 andre land er saksøkt. Vi er i godt selskap.
De fleste sine rettssaker er avgjort, med tap for PM. Så heia Norge!
Etter at de har drept eller invalidisert millioner av mennesker med sine produkter, så har de mage til å gjøre noe sånt !
Det er til å få fnatt av.
Jeg håper at mange flere demonstrerer mot dem ved å kaste dritten og slutte og røyke.
Når jeg klarte det uten "støttehjul" av noe slag, så klarer alle det. Og det er en forbannet myte at man blir feit av å slutte å røyke.
Jeg vet mange feite som røyker som skorsteiner og ikke går ned et gram.
Man kan dessuten slanke seg dersom man ikke røyker også. Bombe !!!
Har vi ikke snart støttet milliardforetakene nok, med livet som innsats ?
Det er utallige andre gode formål som er mer verd å legge pengene i, spør du meg......
Men det er det ingen som gjør.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar