Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 19. juni 2012

Privatiseringssjokk ?

Kjerringa karret seg ut av senga som vanlig. Den er litt høy, senga, så jeg må karre meg ut av den.
Jeg konstaterte at det var en vakker, solglitrende dag som ventet utenfor veggene.
Inn i dusjen etter å ha satt over kaffen og sluppet inn klorepelsen og foret henne.
En livgivende dusj, kjempevarm, som løsner opp de fleste stivheter i kroppen.
Idag er det et møte med resten av gjengen i Verden i Horten Piknik i Parken, minus godeste venninne som  koser seg utenbys.
Jeg henta Gjengangeren og snublet nesten i mine egne bein da jeg hurtigleste forsiden. Der grinte krigstyper mot meg: -Sjokkert over ja til privatisering- !!!
Sjokkert  henviste til kommunale tillitsvalgtes reaksjon. Privatisering henviste til kommunale bedrifter som vaktmestertjeneste og kantinedrift.
Kan man bli sjokkerte over at noe blir privatisert i en høyrestyrt kommune ? Virkelig ?
Hvem trodde at vi skulle unngå privatisering av tidligere kommunale oppgaver?
Høyre står for inntjening og markedsøkonomi, ikke fellesskap og solidaritet. Var det noen som trodde det, da de valgte dem inn ?
Isåfall kommer de til å få store overraskelser videre utover. Det er mye igjen i kommunen som kan privatiseres. For eksempel eldreomsorgen i sin helhet, helsetjenester, deler av skolen. Stort sett alt som er en utgiftspost for kommunene. De er flinke, disse blårussene.
Vent og se, og ikke lat som om dere blir sjokkerte.
Dette lå i kortene, bare et spørsmål om tid.
Videoen er litt kaotisk, men beskriver kanskje situasjonen------------------noen ganger ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar