Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 7. juni 2012

Skrivesperre

Kjerringa undrer seg over mye.
Idag satt hun og tygde brødskiva med laks og dill, skyllet den ned med sterk kaffe og tenkte på at dette vet snart folk fra hele verden om.
Ikke bare de flerkulturelle damene i Horten som leser dette, men fremmede folk fra USA, Russland, Singapore, England, Tyskland....i alle tenkelige kroker og avkroker vet de om hennes morrarutiner, om den stripete fuglemorderen, om tomatplantene, om hennes gjøren og laden.
Jeg ser det på lesestatistikken og publikumsfordelinga.
Og det er moro !
Tenk at mitt lille liv kan ha interesse for andre enn meg selv, og knapt nok det ? Merkelig.
Da jeg leste om en av mine FB venninners meritter i litteraturens verden, ble jeg litt skremt.
Der snakker vi om opplagstall på gjennomsnittlig 50 tusen pr. bok, og 12 bøker.  Flinke jenta.
Og så sitter jeg her hver morgen og taster ned ubetydeligheter som leses av gjennomsnittlig 50 stk pr. dag !
Man kan jo få - og får - skrivesperre av mindre.
Men jeg vil jo ikke skuffe mine trofaste lesere, så jeg skriver trøstig videre.
Kanskje noen til og med synes det er moro å lese om et lite hverdagsliv ?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar