Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 29. juni 2012

Hjelp og hurraaaa !!!!

Kjerringa har ikke bakkekontakt lenger. Hun befinner seg på en usynlig sky ca en halv meter over.
Drømmehuset, rosehuset, vakkerhuset i Englegate ble hennes igår. Rettere sagt hennes og bankens. Men jeg får i allefall bo der og late som om det er helt mitt.
Banken får ikke disponere så mye som et kott.
Å. som jeg gleder meg. Tilbake til alle de gode naboene, Tilbake til de jeg hang over hagegjerdet og skravla med, drakk kaffe med rundt om på trappene og ikke minst, planla gateaksjoner sammen med. Vi klarte å få ned farta på bilene og få kommunen til å anlegge to fartshumper i gata. Fløyelsaksjonen kalte vi det. Vi satte oss ut i gata og drakk kaffe og fløyelsdemonstrerte slik at bilene måtte kjøre slalom mellom oss, delte ut snille flyers med forklaring på hvorfor og med oppfordring til å ta hensyn til de 14 barna og utall med katter og vanlige folk som bodde der. Avisen kom og tok bilder og intervjuet, flere ganger, vi fikk sympati og underskrifter...og vi klarte det.
Den lille gatestubben midt i Horten viste at man kunne klare det man ville.
Og det må også nevnes at det er mange av folkene fra Englegata som nå har ryddet i Parken, der vi skal ha Festival og picknik og gøy i morra.
Og i huset nesten på toppen av gata, du kjenner det på alle de vakreste rosene, skal jeg og Katta nyte vårt aktive otium.
Det synger i hjertet mitt og titusen sommerfugler har tatt bolig i magen min.
Jeg vet at jeg har en kjempejobb foran meg. Mye: "Kill your darlings" = Kaste og gi bort, rydde og pakke.  Men som Søs nr. 2  lakonisk skrev på FB ; Det hører jo til familiens yndlingsbeskjeftigelser, oppussing og flytting ! Og Den Gode Gud skal vite at hun har rett !
Sammenlagt har vi vel flyttet noen ganger rundt ekvator.
Men nå skal jeg tilbake til gata mi, Jippi ! (og hjeeeeeeelp)
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=35618733



2 kommentarer:

  1. Heisann.
    Så flott.
    GRATULERER.
    Var inne og så på bildene fra huset og gata
    Himmel, så koselig det er der.
    Skjønner godt at du gleder deg.
    Masse klemmer fra Bergen..

    SvarSlett
  2. Hei Gunvor
    Ja, og så er det jo i gata der jeg bodde før Sverigestuntet mitt ! Jeg er så glad så glad. Håper bare huset her går fort unna.
    Håper uansett å være inne i nyhuset i midten av august. May-Britt skal hjelpe meg å male alt i 1. etasje hvitt, som det er nå så får jeg angstanfall og går omtrent i bane !!

    SvarSlett