Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 1. juni 2012

Sortering

Kjerringa våknet opp til en gråkald dag. 1. juni og så kaldt og ufyselig med regn i luften. Stakkars inneplantene som var sendt på ferie på verandaen  De må nå bæres sjokkskadet inn igjen, en etter en.
Det var kort ferie, det !
Ellers er det streiken som preger nyhetsbildet.
Heldigvis ble søpla tømt denne uka, men etter tonene i meklingen å dømme, må vi visst belage oss på både det ene og det andre.
Det som bekymrer meg sånn umiddelbart, er dersom søpla ikke blir hentet.
Da kan det bli tilstander som er uønsket for oss alle.
For min egen del må jeg bli flinkere til å sortere. Mye av bioavfallet havner i restavfallet, av gammel vane og sløvhet. Det må det bli slutt på her i huset.
Jeg orker ikke tanken på å ha feite rotter luskende rundt hushjørnene.
Katta er en dyktig jeger, men jeg tror hun kvier seg for å gå løs på de største beistene.
Og jeg tviler sterkt på at det blir sånn idyll som i denne videoen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar