Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 11. juni 2012

Mandag igjen

En ny mandag. Kjerringa synes at uka stort sett består av mandag og fredag. Hun har ikke før gjennomført ei helg før den neste står og trykker og vil inn.
Tida raser avgårde. Det var vel en film en gang med tittelen "Stopp verden, jeg vil av".
Jeg vil ikke av, akkurat, for verden er et spennende sted å være. men tida går så altfor fort.
Denne helga har vært til overmål innholdsrik.
Først fredag med uteihagenmiddag hos koselig vennepar sammen med venninne på besøk.
En utrolig vakker hage med utsikt over indre havn i kveldssol. Uforglemmelig.
Etterpå kaffe og sjokolade og masse bilder fra Svalbard foran peisen inne i det trivelige, gamle huset deres.
Lørdag var det jubileum og feiring av lillesøster som ingen ende ville ta, med mat og kaker, gaver og taler. Trivelig og koselig, men halv tolv fant Tante ut at det var nok, og hun ble kjørt trygt hjem.  Det var egentlig greit, for søndag var det Internasjonal Dansegruppe som "krevde" mitt nærvær. Og det innfridde jeg med stor glede og entusiasme.
Det var sommeravslutning med barn og menn for de som hadde sånt. Det ble atter spist og danset og skravlet og kost i øst og vest.
Så når jeg tar et tilbakeblikk på helga og uka før den, så skjønner jeg at tida raser avgårde.
Jeg deltar i alt som gleder meg, etter doktors ordre. Gledelig stress er sunt for kropp og sjel og gir påfyll, slik at jeg kan ta fatt på en ny uke med nye, gledelige opplevelser.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar