Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 12. juni 2012

Grusomt

Kjerringa fikk med seg noe på GMN som gjorde vondt. Det var hvordan kosmetikk, parfymer og andre skjønnhets- og forbruksartikler ble testet ut på dyr.
Smurt i øynene på dem, tvunget dem til å puste det inn, svelge det og bare Vårherre vet hva mer utspekulert djevelskap disse uskyldige dyrene ble utsatt for.
Jeg fikk slått av før jeg begynte å gråte eller rase mot denne grusomme verden vi lever i. Litt etter leste jeg nyhetene på nettet. I Dagbladet var det opplyst om at barn i Syria ble torturert under forhør. Forhør om hva ? Barn ?
Nå må det snart være nok.
Noen må stoppe all denne grusomheten. Jeg vil ikke vite, for jeg klarer ikke å være uberørt av det.
Er det flere der ute som reagerer som jeg ? Kan vi boikotte kosmetikk og kremer og annet fjas som er utprøvd på dyr ?
Kan vi gå over til å bruke produkter som ikke er det ? Finnes det lister, nettsteder, noe som opplyser oss ?
Og kan vi få slutt på den forferdelige nedslaktinga og torturen i Syria ?
Jeg vet at jeg er naiv og hudløs, men jeg tror at dersom vi er flere, så kan vi gjøre noe med alt som er vondt og vanskelig.
Det vi ikke må gjøre, er å lukke øynene for at dette skjer rundt oss.

1 kommentar: