Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 28. juni 2012

Forelskelse

Kjerringa er forelsket !! Jiha !! Ikke i lærern, ikke i naboen, ikke i noe flyttbart i det hele tatt, men i noe flyttetilbart.
I et hus,
Et hus i Englegata.
Jeg var på visning igår, men det var omtrent hundretusen andre også. Alle like interesserte, alle like ivrige etter å bli den eneste ene, som sitter tilbake med huset og lånet og rosene og det hvite stakittgjerdet og soverommet med utgang til den bittelille uteplassen som det er akkkurat plass til hammocken min på, i kjøkkenet med vindu mot gata rett over oppvaskkummen, i de grelle fargene på veggene, men som de fleste av oss tenker at med 40 liter maling i en hvit nyanse, så blir det bra.
Jeg ser det på dem. De tenker akkurat som meg. De er forelsket i det lille huset der på hjørnet. De skriver så blekket spruter på lista.  Lista med navn og telefonnummer som gjør at vi kan følge med på, og bli torturert av.  hvert eneste bud som går over det man selv har muligheter til å betale på denne siden av årtusenet.
For det kommer til å bli dyrt.
Det blir nok ikke mitt, men jeg kan  nyte det enn så lenge, å være dypt forelsket i et hus. Og det er faktisk en kjærlighet som har vart i mange år.....
Og helt perfekt for Katta også. Hun kan gå ut og inn som hun vil, i huset og i det søte lille uthuset med to trapper der vi kan sitte og drikke morgenkaffen og filosofere over livet og havet og kommunepolitikken.
Og rosene, de vidunderlige rosene rundt hele huset........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar