Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 5. juni 2012

Neida, den er ikke over

Kjerringa våknet til en vakker, passe varm dag. Og til nyheter om at streiken skulle trappes opp og annen elendighet.
Bl.a. at en av våre byfedre, Leif Preus, ble meget stemoderlig behandlet av Preus Fotomuseums ledelse ved Startjubileet. Dette fordi han ville selge sine små, selvlagede og frankerte papirfly i museets lokaler. Forøvrig et museum som han selv er grunnlegger av. Utakk er, og har alltid vært, verdens lønn.
Hvorfor i all verden går han ikke bare over gata og tømmer sin koffert på Lokalhistorisk Senter ?
Der tenker jeg at flyene hans får vinger til å fly avgårde med.
Bare en flyvetanke !
Dårlig gjort, Fotomuseumet  !
Det var trist å lese hans innlegg i dagens Gjenganger, veldig trist.
Der har den eldre mannen sittet og brettet sine papirfly og gledet seg som en guttunge til å dele dem med venner og bekjente og ukjente.
Og så får han bare kjeft. Uhørt ! Noen burde si unnskyld her !
Jeg ser at det ble litt mange utropstegn, men jeg blir så f........ når jeg hører om maktmennesker som bruker makten sin i helt gale situasjoner.
Ellers er alt ved det vanlige i den mest spøkefulle og urolige norrøne gudens gate.






1 kommentar:

  1. Ikke Marinemuseet! Preus museum. Vanæres den som vanæres bør.

    SvarSlett