Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 27. juni 2012

Gidder ikke bry meg !

En alldeles vakker dag å våkne opp til for Kjerringa.
Triste nyheter fra Syria. Volden der har eskallert. Siste er at en TV stasjon er tatt over og flere drept. Det meldes at Syria er i krig. Isåfall med seg selv, og det er jo de verste krigene.
Her hjemme var det nyheten om en bjørk i alleen, Johan Riefsgt., som skal søkes felt, som fanget min interesse..
Hvorfor svære avisoppslag om den ene bjørka, når nesten halve alleen på ene siden allerede er hugget ned av utbyggeren ?
Kanskje han tenker at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse ?
Men det er vel sånn han opererer over hele byen.
I kveld skal det være et møte på Gamle Horten gård, som har  tittelen "Drømmen om Horten".
Men hva hjelper det å drømme vakre drømmer, når det kommer utbyggere med penger og raserer alle de vakre drømmene noen noensinne har drømt om denne lille byen vår?
Og hva finnes det igjen å drømme om ?
Jeg er så lei av å bry meg !
Katta også, der hun ligger og sover og drømmer etter nok en Tjolahoppsansanatt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar