Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 5. november 2012

Gråmandag

Kjerringa er heldig. Tenk å få våkne opp til deilig kaffelukt hver morra. Det er rene kickstarten på en ellers grå senhøstdag.
Katta er inne hele natta nå, så nå må hun slippes ut istedetfor inn. Men det er en meget rask tur før hun kommer inn igjen. Katta er blitt like heimkjær som jeg er.
Gjengangeren bringer dårlig nytt. En konsulent er leid inn for å spare inn på helsesekroren, for den er den minst lønnsomme sektoren i kommmunen. Hva er dette for noe tull ?
Når ble det lønnsomt for noen å være syk og gammel eller hjelptrengende på andre måter ? Det måtte isåfall være den gangen dfor 70 - 80 år siden da de kokte såpe på folk eller laget lampeskjermer av skinnet deres.
Unnskyld meg, men dette er sterk kost.
Utrede turnus og gjøre folk i helsevesenet gladere og mer fornøyde med jobben  si. Få sykefraværet ned ?
Den eneste løsninga er faktisk å ansette flere folk, gjøre jobben deres mer overkommelig. Turnus har de jo fra før, og enn så lenge har man ikke lært seg til å dele mennesker i to og få de til å overleve og jobbe.
Jeg fatter ikke hvor Rådmannen får alle disse syke ideene sine fra.
Og hva koster ikke sånne konsulenter ? Flere hundretusen, som kunne vært brukt mer fornuftig.
Nei, innfør behovsprøvd eiendomsskatt, da har vi nok til å ta vare på våre svakeste i kommunen på en verdig måte.
Men jeg er jo bare ei gammel Kjerring som burde vite bedre enn å blande meg inn i "poletikken", for ikke å si polemikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar