Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 12. november 2012

Koselig formiddag, igjen

Kjerringa og hennes medsøstre i Flerkulturell Kvinnegruppe, samt Internasjonal Dansegruppe, Røde Kors, har nå fullført runden på alle sykehjemmene i kommunen med stil.
Mange glade beboere og personale som koste seg med maten vi serverte og med glad sigøynerdans med svingende skjørter og ringlende smykker.
Vi har bragt litt glede, fest og farger inn i deres ellers kanskje monotone hverdag, der den ene dagen er nokså lik den andre. Der kanskje dagens høydepunktet  er om de får kommet seg på do eller ikke, etter all den miserable maten de blir servert fra sentralkjøkkenet.
Vi har fått mange klemmer og smil og forsikringer om at maten vår smakte, idag var den fra Pakistan, Eritrea og Italia, og at dansen og musikken var flott. Noen har sågar våget seg ut på "dansegulvet" på vaklende bein for å få holde rundt en livlig kvinnekropp og kjenne gløden fra forna dar, som det heter i sangen.
En dame hvisket til meg at hun hadde aldri smakt sånn mat, men at den var veldig god.
Andre lurte på om vi ikke kunne komme hver uke og besøke dem.
Jeg tenker på hvor lite som egentlig skal til for å glede våre gamle. Så utrolig lite.  Etpar timer gjør at hverdagen plutselig lyses opp og blir nesten som en fyrverkerikonsert for dem.
Jeg er takknemlig for at jeg får være med å gjøre dagen litt mere levelig for noen.
Veldig glad og veldig takknemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar