Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 1. november 2012

Knapper og glansbilder

Kjerringa sto opp til atter en vidunderlig morgen med kaffeduft. Rask dusj, lage til en speltpotetkake med aioli og bøkling og ei velsigna svær bøtte med den herligste kaffe, brygget av den næreste kjæreste, som er kommet innom. Livet er herlig.
Jeg pilte ut og henta Gjengangeren, for jeg må jo vite hva jeg skal bry meg med i dag også. Ingen fullkommen dag uten kaffe og Gjengangeren, det er i hvertfall helt sikkert.
Og jada, der var det mye å irritere seg både grønn og blå over.
Budsjettforslaget: Hvor mye skal de kutte i helse og skole før vi må begynne å snakke om direkte avliving av syke og hjelpeløse mennesker over en viss alder ?
Og det samme med barn med spesielle behov ?
Mens politikerne og administrasjonen bare blir mer og mer velfødde der de sitter.
Jeg har snart ikke ord.
Hvordan kan de ha samvittighet til å klubbe gjennom noe slikt ?
Jeg oppfordrer alle "mine" lesere, alle dere 60, til å stå opp og protestere!  Til å rope ut foran rådhuset at slik vil vi ikke at vår kjære og nære og alle de andre hjelptrengende skal ha det ! Kutt heller ned på administrasjonen, godtgjørelsene til politikerne, konsulentene, hva som helst annet ! La våre gamle og hjelptrengende og ungene våre få et verdig liv i denne vakre lille byen vår !
Rop det ut !
Og de stakkars hjelperne kan ikke jobbe for knapper og glansbilder til de stuper. En styrer for tre sykehjem ?
Unnskyld meg, men har politikerne vært rundt på de tre sykehjemmene i kommunen og sjekket hva som foregår ?
Mangel på personale, beboere som er totalt hjelptrengende på alle områder, og det samme er tilfelle for de som ligger rundt om i heimene sine og er avhengig av hjemmebaserte tjenester.
Våkn opp! Vi kan ikke være bekjent av en s.k. velferdsstat som behandler de aller svakeste så jævli. Unnskyld uttrykket, men det er ordet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar