Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 31. oktober 2012

Overkvinnet........

I natt har Katta vært inne, og hun plaga ikke Kjerringa en eneste gang med at hun ville ut, men hun var utrolig rask til utgangsdøra da Kjerringa sto opp.
Klar melding. Lufte seg godt på kvelden og sove inne så lenge dette hvite, kalde ligger på bakken.
Men jeg ble overmannet, for ikke å si overkvinnet av julestemning da jeg vasset ut til postboksen og henta Gjengangeren.
Det manglet bare at en liten nisse tittet ut fra vedskjulet.
Idag er den Indre Havn Sykehjem som skal besøkes med mat og sigøynerdans. Jeg skal lage makaronigryte med hvitløk og sopp.
Godeste vennninne lager sikkert noe spennende, som vanlig, og eritreisk venninne skulle lage den spesielle brødkaken fra Eritrea som hun er spesialist på.
Jeg håper "forestillinga" blir like vellykka som den på Borre sykehjem.
I kveld er det styremøte i Frivilligsentralen.
Dette er spennende, for nå begynner det snart å nærme seg ansettelse av daglig leder, har jeg hørt rykter om, for det betyr vel at Frivilligsentralen snart er oppe og står på egne bein.
Jeg håper at folk i Horten er full av frivillighetsånd og dugnadsånd og alle gode ånder som bare måtte finnes.
Ikke sånne utidige, tiggende små monsterånder som skal plage oss ikveld.
Jeg synes at Halloween har tatt helt av, Handelsstanden ler hele veien til banken, og småtrolla blir offer for en økonomisk utnytting som er helt hinsides all fornuft. For her nytter det ikke bare å klippe hull i et laken, nei det skal kjøpes skikkelige kostymer i dyre dommer.
Ei dame fortalte at etter at hun og mannen delte ut frukt istedenfor godis, så fikk de aldri mer besøk av disse små, uhyggelige skapningene igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar