Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 30. oktober 2012

Julestemning ?

Kjerringa var spent da hun gløttet på persiennene i morres. Lå snøen eller var den borte ? Den lå, og ei forfrossen katt åpenbarte seg i synsfeltet hennes. Og så var dagen igang.
Det var glatt som fy ute i gata, så bilene hadde litt problemer med å komme seg opp den lille bakken fra Englegata til Langgata. Sikkert noen som ikke hadde lagt om til vinterføre i hodet sitt og på bilen.
Men foreløpig har jeg sluppet å få besøk inn gjennom hagegjerdet.
Og snøen ? Den ligger pent i bedene og på plenen. Gangstien er tørr og fin og ikke glatt. Jeg fikk testa det ut da jeg gikk etter Gjengangeren.
Trist lesing der. Ny mann over fra Høyre til en uavhengig tilværelse. Hva er det med det partiet ? Klarer de ikke å holde fred i rekkene, eller er det en leder som vil være altfor mye leder og dermed splitter for å herske. Ikke vet jeg, de styrer nå med sitt der borte, og jeg med mitt.
I USA ble det visst et sjokk at alle prognoser slo til når de gjaldt Sandy den sinte. Over 7 mill. uten strøm ? Ufattelig. Tre ganger alle norske husstander omtrent. Hvordan klarer de seg ? Det er ikke mange som kan fyre i ovnen eller peisen der borte i de store skyskraperhjemmene sine, og da blir det kaldt. For ikke å snakke om at de som bor langt oppe i etasjene må bruke en halv arbeidsdag for å komme seg ned på bakkeplan. Heisene står jo. Håper bare ingen var inni dem når de stoppet ! Grøss, jeg og min klaustrofobi !
Det er skummelt når man er helt avhengig av strøm til alt man har. Jeg er glad for at jeg både har peis og en gammel parafinlampe som virker. Skulle ønsket meg en ovn med kokeplate, men man kan ikke få alt. Det verste er vel at all kommunikasjon er avhengig av strøm. som TV, telefon og data. En radio med batterier er ikke uvanlig, men en PC med batteri som ikke trenger oppladning, eller en mobiltelefon eller alt dette andre som vi bare stikker støpslet inn i kontakten og forventer skal virke.
Man får mange rare tanker når sånne ting skjer, for det kunne skjedd her også..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar