Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 11. oktober 2012

Katta i hundre

Kjerringa sto opp idag til kattekrafsing på vinduet. Hun står klar til å "ringe på" når hun hører at jeg er iferd med å våkne. Katter har utrolig god hørsel, tror jeg.
Ikke rart hun ville inn, for vi har jo hennes elskede "Leieboer" på besøk.
Da hun hørte stemmen hans igår, ble halsen hennes lang som på en sjiraff før hun beina foran meg for å kroe seg rundt beina hans og male så det durte i veggene. Det er ingen som får en sånn velkomst som han. Jeg måtte pent stille i kø etter Katta.
Det er utrolig koselig å ha besøk, synes vi begge.
Huset blir mer levende på en måte. Trinn oppe og i trappa, stemmer. prating om dette og hint. Hjemlig, kjent og koselig.
Jeg skulle hatt en stor familie som bodde rundt meg  hele tida.
Kanskje jeg skal lage kollektiv ?
Nei, det er nok bare helt spesielle mennesker (og dyr) som passer inn der, som kjenner meg på godt og vondt. Og som godtar meg akkurat som jeg er, med fobier, ondter, rare diller og svingende humør og psyke, og selv det i små porsjoner.
Sånne som min aller næreste og kjæreste............ og Katta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar