Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 9. oktober 2012

Glemt .....?

Kjerringa kvapp da hun skrudde på radioen på badet, den står alltid på Lokalstasjonen. Idag var det glemsomheten til ordføreren vår som var og er den store snakkisen.
Han har "glemt" å sende inn høringsresultatetene om jernbanetraséen !!! Går sånt an ?
Dette er jo en kjempeviktig sak for Hortens innbyggere, det gjelder jo deres forbindelse til resten av verden langt inn i fremtida. Og så glemmer man å sende inn resultatet av avstemmingen ? Et resultat som nesten bare er av interesse for Horten ?
Ikke rart at resten av Vestfold ler av oss. For det gjør de. Og det har de all god grunn til.
Drømmen om Horten meg midt i ryggen.
Prat, prat, prat.
Selv jeg har en bok der jeg skriver opp avtaler og frister. Og med så mange som jobber der nede på mangemillionsbygget, der alle ble utstyrt med s.k. lesebrett etter valget, så må det vel  finnes en meny der de kan notere seg sånne viktige frister ? Eller Postitlapper de kan sette på skrivebordet, eller skriveblokker, eller........? Mulighetene er utallige. Og spørsmålene enda flere. 
Ordføreren skal til bunns i det, sier han. Hvilken bunn ?
Dette er en ren villet "forglemmelse", en klar Freudiansk forglemmelse. Men at hele staben er rammet av det samme, virker helt uforståelig for meg, og sikkert de aller fleste som ikke stemte blått ved siste valg.
Nå får de jammen ta seg sammen der borti nabolaget. Dere skal tjene folket, ikke ri deres egne kjepphester !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar