Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 12. oktober 2012

Buuuuhu, snufs !!

Kjerringa ble vekket opp av mobiltelefonvekkerklokkealarmen klokka sju, sharp. Min aller næreste skulle reise tilbake til G.fors, og jeg og Katta, ville selvfølgelig si adjø til han.
Jeg må bare si at jeg hater farveller og elsker goddager. Men sånn er nå engang livet, fullt av avskjeder og gjensynsgleder. Det siste er vel det som holder oss sammen mange ganger.
Enkelte har flere avskjeder enn gjensyn, virker det som.
Og etter som årene går, blir man dårligere på alle disse adjøene.
Det er noe herk, for man blir en smule sippete også..
Men man må jo bare lappe seg sammen igjen og begynne og vente på neste gjensyn, mens man lever i mellomtiden.
I dagens Gjenganger hadde atter en gang vår eminente tegner, Kaardahl satt pennen spot on.
En vanvittig flott beskrivelse av Ordførerens "forglemmelse" med å sende høringsresultatene fra kommunestyret om den fremtidige jernbanetraséen til Jernbaneverket.
Toget har gått for oss. Nå blir det som Jernbaneverket har bestemt.
Og de kaller det demokrati ? Kan noen være så snill og minne vår ordfører at han kun er ordfører og ikke enevoldshersker i kommunen ?
Men atter en gang; Dere som spekulerer på å stemme blått ved neste valg, tenk dere om, det ligger mange gamle hersketeknikker og overherredømmetakter på den siden !
Men dette er bare tankegods fra ei gammel kjerring som har levd noen år.
Når det gjelder Fredsprisen, så vet jeg sannelig ikke. For det første har vi her i Norge stemt mot medlemsskap i den bejublede organisasjonen, som er iferd med å rasere økonomisk de samme landene som de tidligere lokket med medlemsskap og fagre løfter. Økonomien innen EU er helt på ræva, for å si det mildt. Arbeidsløsheten er skyhøy, konkursene er mange, kaoset er snart totalt. Så fredspris ?
Joda, de har bygget mange broer over mye gammelt gørr, men fremdeles: Fredsprisen ?
Men dagen idag som begynte så trist, ser allerede lysere ut.
Jeg ble til å stille opp som dommer i eplekakekonkurransen på torget søndag. Så skynd deg og meld deg på med din gamle familieoppskrift på eplekake, eller en som du selv synes fortjener å delta i en konkurranse, Eplemuffins er også lov, eller eplesformkake! Eller eplebløtkake ? Namnam !
Jeg gleder meg til å smake på dem alle !
Men nå er jeg bedt en tur til godeste venninne, heldige  meg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar