Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 17. oktober 2012

Sytepave

Kjerringa fikk et snev av julestemning igår. Helt uforklarlig, men idag kom den skikkelige, store megajulestemninga. Nå på morrakvisten, sammen med kaffebøtta åpnet jeg Ellos julekatalog.
Jø og jø, der strømmet det på med nisser og dverger, stjerner, julepynt, røde kjoler og jakker og bare den Allmektige vet hva som var lagt ut for å lokke svake sjeler.
Og julesjela mi er svak, det innrømmer jeg her og nå, uten blygsel.
Jeg gleder meg vilt og uhemmet til å pynte juletreet her i Rosehuset. Jeg har funnet plass til det også.
En plass der jeg kan nyte synet av det både fra kjøkkenet og stua.
O jul med din glede og barnlige lyst........ that´s me !
Men dagen min er ikke fullkommen før jeg har fått klaget litt på naboen borti gata.
I dagens Gjenganger forsikrer Ordføreren at han ikke bærer nag til Venstre og Torild Brække eller noe i  forbindelse med partiskiftet......mens han samtidig, i et leserinnlegg på samme side, her som leder i Horten Høyre, fyrer løs mot forannevnte og beskylder Venstre for avtalebrudd og omtrent, om ikke landssvik, så i alle fall bystyresvik.
Jeg forundrer meg storligen.
I seriebladene i min barndom, som jeg lånte hos nabogutten og slukte i kilovis, leste jeg at indianerne beskyldte den hvite mann for å tale med to tunger når de følte seg urettferdig behandlet og lurt i bakhold, noe de ble i alle henseende.
Her er det mer enn kløvet tunge og store ugler i mosen, for ikke å snakke om falskhet og smålighet og  en ikke så rent liten maktdemonstrasjon ute og går.
Kanskje han ikke hadde regnet med at intervjuet og leserinnlegget skulle komme på samme side ?
Kanskje han hadde håpet at vi ville glemt hva han hadde sagt og skrevet dersom det gikk en dag mellom de to tildragelsene Men igjen, Der fikk Fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum (les avisens evne til å koble).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar