Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 3. oktober 2012

Hoppeslott ?

I natt raste uværet rundt husnåvene i Rosehuset. Regnet pisket ned og vindkastene var minst oppe i syklon. Parasollen på lille verandaen utenfor soverommet veltet inn i veggen med et brak som sendte både meg og katta en halvmeter over madrassen. Der sto den og gnisset mot veggen, men i det forrykende uværet orket jeg ikke å gå ut og rette den opp igjen. Jeg bare lukket vinduet, la meg under dyna, puttet høretelefonen i øret og lyttet videre på spennende bok til jeg sovnet. Katta krøllet seg enda mer sammen nede ved føttene mine og lot også høststorm være høststorm.
Da jeg gikk ut og henta avisen, langt utover vanlig oppståartid for meg, lå det roseblad strødd over hele gårdsplassen. Nesten litt romantisk. Jeg tenkte på .....å vandre på røde roser, der jeg klasket meg over brosteinene gjennom øsende regn til postkassen.
For nå er det virkelig høst.
Jeg sender en tanke til alle som må være på havet og håper at intet ondt skjer dem.
I kveld skal jeg på fest sammen med koselige "arbeidskamerater" på Lokalhistorisk Senter.
Jeg gleder meg.
En utrolig trivelig gjeng å tilbringe tid sammen med, både i lystig lag og i arbeid. Skjønt selv har jeg av forskjellige grunner ikke lagt ned en eneste arbeidstime der siden før jul.
Men det skal det sannelig bli ei ordning på.
De trenger folk på søndagene, så jeg skal forsøke å begynne litt smått.
Igår var jeg der til lunsj, og da fikk jeg forklaringen på både ridepisken og hestegreiene ute i skjulet mitt. Familien hadde drevet med hest, visstnok både travhest og litt vognmannsvirksomhet, men selve hestene hadde de hatt oppstallet hos Harry Bjerke, rett ved siden av Sjøsiden. Såvidt min kilde kunne erindre eller hadde hørt, har det aldri vært stall på tomta her.
Og alle syntes at jeg hadde gjort et sabla godt kjøp...........og det synes jeg også !
Jeg leser i Gjengangeren at kommunestyret er rene hoppeslottet.
Den siste som har hoppet over til et nytt parti er Torild Brække. Og der er jeg faktisk enig med henne. Hun hoppet over til Venstre. Kanskje en tanke for noen hver ? De er flinke på både miljø, helse og skole, felt som er mer eller mindre stemoderlig behandlet her i kommunen, så de trenger virkelig drahjelp av et oppegående, slagkraftig menneske med sine meningers mot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar