Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 2. oktober 2012

En rose

Kjerringa våknet opp til kattetomt hus, men har godt håp om snarlig gjensyn. Ryktet forteller at hun er en sveip på gamle jaktmarker.
Rosene, de gjenværende, står så vakre i høstsola. Jeg har ikke råd til å plukke inn en hel bukett, men en enkelt rose, en stor, rød en, bevilger jeg meg. Jeg har en sølvpokal fra langt mot nord, som en erobret i hopp. Der passer den, og jeg glemmer han aldri........
Gjengangeren bringer nytt. Nordlandia Hotell driver med en utredning om hotell på brygga. Og jeg som trodde de hadde nok med sitt dårlige belegg lenger opp i gata ? Så feil kan man ta. Men det virker som om de har besinnet seg, for nå er problemet et kjellerløst hotell og dermed ingen parkeringsplass i kjelleren. Nei, det er  innlysende for de fleste, man kan ikke grave seg ned i havet ? Halloooo? Brygga og havet har jo vært der hele tida, eller ?
Så kanskje vi slipper nok et monsterbygg som stenger mot fjorden ?
Kryss det dere har folkens !
Ikke trenger vi flere luksusleiligheter ala kaninbur, og ikke trenger vi nye hoteller. Nå vil vi ha fred ei stund for grådige utbyggere. Finn dere en annen liten perle og raser.
Vi i Horten have had it up to here, som det så fint heter.
Puss heller opp Redningsmuseet og bruk det til noe fornuftig, , til glede for Hortens befolkning.
Men pliz, pliz, pliz, la ytterveggene være i fred. Se på det fargespillet !
Hele huset lever.  Naturen selv har tatt regien og "malt"  det i alle nyanser av rødt. ved hjelp av villvinen som dekker det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar