Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 29. oktober 2012

Travle tider

Idag våknet Kjerringa med en vag følelse av at det var noe viktig som skulle skje.
Og ganske riktig, boka ga klar beskjed. Idag skal vi på Borre sykehjem for å gi beboerne et fargerkt lysglimt på en ellers grå og våt oktoberdag.
Godeste venninne skal lage linse og risgryte, jeg skal lage olivenbrød, venninne fra Eritrea skal lage kaffeseremoni og to andre gode venninner skal danse forrykende sigøynerdans med svingende skjørter og klirrende smykker.
Håper opplegget vårt faller i smak og syn og hørsel, for vi skal "turnere" med samme opplegget på alle fire sykehjemmene iløpet av de kommende fjorten dagene.
Så nå står deigen til heving. Og jeg må skjære oliven i passe små biter til å stikke ned i brødet før det etterhever i langpanna, sammen med litt grovt havsalt og olje. Håper det blir bra.
Om to timer blir jeg henta med brød og veldig fargerik gardin,  made in India.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar