Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 19. oktober 2012

Med ryggen til......

Kjerringa sov lenge idag. Katta var sur da hun kom seg inn til matfatet, men nå sover hun sin søteste kattesøvn borti sofakroken og klager ikke.
Jeg derimot fikk et skikkelig adrenalinkick da jeg leste Ordførerens lamme unnskyldning for å rive bunkeren på KJV. For dyrt ? Hvor mye har det kostet kommunen å ha den stående til nå ? Sikkert ingenting. Og hvorfor blir det da så mye dyrere når LHS (Lokalhistorisk Senter) vil overta den som lagringssted ? Den tørka som kanskje må stå på med jevne mellomrom tror jeg LHS kan bekoste selv.
Nei, dette har det gått prestisje i, som så mye annet i denne kommunen. Riv og få vekk, glem og la ligge. Det er økonomene som styrer denne kommunen nå, og det har vi jaggu meg fått merke. Spar inn der det ikke skrikes og hyles og sløs der fasaden skal være blank og fin.
Den arrogante, nedlatende tonen Ordføreren tar overfor LHS er også helt forkastelig.
Her stiller en glad gjeng med pensjonister opp helt gratis og gir alt de har for å bevare byens historie, og så avfeier han det som en irriterende stor post i kommunebudsjettet, 100.000, og så attpåtil en avfukter som ville koste titusener hver måned. Penger som kunne vært brukt på noe mer fornuftig, som f.eks. etpar ekstra lærerstillinger, men som det helt garantert ikke blir brukt til !
Har Ordføreren i det hele tatt peiling på hvor mange årsverk som blir nedlagt gratis på LHS ? Tror ikke det !
Det er et gammelt ord som sier at for å forstå nåtiden, må man kjenne fortiden. Men noe så historieløst som de som sitter i kommunestyret idag, skal man lete lenge etter uten å finne.
Hvis noen fortalte hr Ordføreren at Lokalhistorisk Senter har nok penger til å drive bunkeren, så tror jeg  at riving hadde vært resultatet, uansett............. for jeg tror ikke at Ordføreren har nedlatt seg til å ta en enkel telefon innover for å undersøke det engang !

1 kommentar:

  1. Arrogant, historieløst og patetisk. Ennå et bevis på at det er penger og kameraderi, og ikke folkevett som styrer kommunen. Kanskje på tide å få inn politikere som bryr seg om alle menneskene i Horten kommune, og ikke bare de griske med lommene fulle av penger?

    SvarSlett