Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 28. oktober 2012

Forberedelser til våren

Da Kjerringa sto opp idag bestemte hun seg for at idag var dagen for forberedelser og rydding til våren. Og som sagt, så gjort.
Alle sommersaker og pynt inn i uthuset. Utrolig luksus med et uthus med to rom. Ett for ved og ett for potter og planteting og sånt.
Og så, kronen på verket, sette tulipanløkene i jorda.
Nå er alt på plass. Jeg har til og med vært på Furulund og spist rødspette med tilbehør. Deilig.
Utrolig som man kan kose seg selv om det er litt hustri og kaldt ute.
Nå kan jeg lene meg tilbake, fyre i peisen og vente på våren,
Men først har vi den magiske og fantastiske jula.
Jeg tør nesten ikke tenke på all julepynten jeg får plass til her i Rosehuset. Jeg har en hel amerikakoffert full av pynt fra Jesu fødsel og opp, omtrent. I år tenkte jeg å sortere og kaste det som er altfor plasticfantastic, fra70-tallet og bare beholde det aller eldste fra bestemor og alt i glass og nissegjenget og........
Nuvel. kanskje det ikke blir så mye kasting likevel ?
Uff, jeg er håpløs !
Jeg er enig med meg selv i at vinteren egentlig er ei fantastisk tid, egentlig. I alle fall jula og når man er kommet uti februar og bortimot mars, helst skriver april...
Da vil vel alle de herlige tulipanløkene jeg har gravd møysommelig ned idag, titte opp igjen,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar