Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 30. november 2012

Siste november

Kjerringa hutret seg ut på badet og fjelget seg, hun skulle til sin Hofflege idag, så da må man være ren og pen. Nåja, det siste er nå ikke så lett å få til, men man gjør så godt man kan.
Blodtrykket var fint, som forventet. Så da var det å skynde seg heim for å få i seg den vanlige kaffebøtta.
Leste i en nettavis at unge var begynt å bli redde for at verden skulle gå under den 21, desember, så de tenkte på å begå selvmord.
Dette har media fått til. En gammel kalender fra flere tusen år tilbake skal brukes som et fornuftig grunnlag for å forutsi noe så hårreisende.
Unge mennesker er lettpåvirkelige. Jeg husker i min ungdom, vi samla oss minst ti stykker på mitt bittelille rom og drev med sånt Oija-brett med bokstaver og et glass og spurte om alskens tull og tøys. Vi ble så mørkeredde at vi måtte følge hverandre hjem.
Så å skremme folk er lett. Vi er vante til å tro på saker og ting som står i avisen, på prent.
Selvfølgelig kan ikke løssalgsavisene la godbitene gå fra seg, og Dagbladet og VG begynner etterhvert å ligne på disse legebøkene som skremte sykdom på folk. Når det ikke er en eller annen interessant diagnose som preger forsiden med krigstyper, så er det mord og elendighet.
Jeg skal få satt inn en liten ovn i stua som man kan koke på. i nødsfall. Etter strømbruddet igår tar jeg ikke sjansen på å ikke kunne koke meg kaffe når jeg vil.
Parafinlampe har jeg også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar