Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 27. desember 2012

Byttedag........

Kjerringa våknet opp til deilig kaffeduft i huset. Den kjæreste holdt på å gjøre seg klar til avreise....igjen. Like trist og leit hver gang, men jeg må bare fokusere på dagen idag og hva jeg kan få ut av den uten å begynne å grine, for da ramler linseplasteret ut, og da......... Nei, det vil jeg i hvert fall ikke tenke på.
Dagen idag skal brukes til å besøke Tante, til å bytte gaver som jeg fikk to av eller som ikke passet. Deilig med sånne dager.
Kanskje jeg må kjøpe inn litt melk ?
Ellers er huset mer enn fullt av mat i alle fasonger og av alle slag.
Det er lite å melde fra Rosehuset idag.
Kanskje kan jeg dele noen gamle minner ?
2., 3. og 4. juledag var de store festdagene på øya i min ungdom. Da var det å pynte seg med bleket og tupert hår, svingskjørt med mange lag stivede underskjørt under og nylonstrømper og høyhælte sko og komme seg til en av de fire lettest tilgjengelige festlokalene, Ungdomshuset på Leknes, på Gravdal, i Storfjorden og til nød og mer sjelden, på Ballstad. Og så rocket vi juleflesket av oss til den lyse morgen.
Det var romjula si det !
Alle de fineste guttene kunne danse swing, og alt var spennende og gøy og bare helt problemfritt. Det eneste problemet jeg hadde var at jeg aldri ble god nok til å legge på eyeliner eller å få håret tupert høyt nok.
O salige ungdom...............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar