Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 17. desember 2012

McDonalds ?

Kjerringa har for tida Drageløperen, for 3 gang, på øret, så det ble lite søvn og sein oppvåkning idag. Men Katta kom inn etter sine tre timers patruljering og hva hun nå enn gjør de få timene hun er ute i døgnet.
Ute var det speilglatt da hun henta Gjengangeren, men inne er det lunt og varmt og kaffe og knekkebrød med kalkunpølse med majones.
Men hva skuer mitt blå på førstesiden i Gjengangeren ?
At det var ? McDonalds skal kanskje etablere seg i Horten ?
Hvorfor ? Jo, fordi en ambisiøs hortensmann skal tjene enda mere penger på usunn mat og folks dårlige smak. Avskyelig !
Han  løftes frem over to sider inni avisen som mannen som startet med å flippe hamburgere på makkern i Tønsberg mens han gikk på videregående og idag eier fem makkern i Vestfold og Telemark.
Jeg ville skammet meg dypt for å stå frem og vise at jeg har gjort det godt innen McDonalds.
Men hvis penger er alt her i verden,så har han gjort det storveies og bør få medalje.
Hvis det er medmenneskelighet og omtanke for sine medmennesker som gjelder, får han bunnkarakter.
Og hva skal vi med flere spisesteder i Horten ?
Og en Drive in MacDonalds ?
Like stort behov for det som en fisk har for sykkel, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar