Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 14. desember 2012

Mørketid

Kjerringa sto opp. Katta som hadde vekket henne for å komme ut, ble sluppet inn.  Kaffen ble kokt, og Gjengangeren henta og lest under frokostavnytingen.
Aller først var det godeste venninne som hadde vært så uheldig i går natt og fått alle soverommene og kjellerleiligheten sin fyllt opp av slam og vann p.g.a. et overbelastet og utgammelt vann- og kloakknett.
Hun var ganske fortvilet, men kommunen påtar seg alt ansvaret, så hun ble litt beroliget. Men uansett ser det ut som, ja, jeg vet sannelig ikke hva. Bildene i avisen viste ikke hele den møkkete og utrivelige sannheten. Jeg var der igår, så jeg kan bevitne det. Men skadebegrensingsfirmaet var raskt på plass, det skal de ha (kommunen).
Uansett, alle de vakre soveromsmøblene med sitt innhold av klær kan være vanskelig å redde.
Ellers leste jeg fra et leserinnlegg at det hadde vært nærmest ukrainsk stemning i kommunestyret her forleden.
I Ukraina sloss de på bare nevene nesten en hel dag i parlamentet fordi noen hadde stemt for noen som var fraværende den dagen.
Her var det hjertebarnet til Horten Kommune, Havnestyret, som det ble sådd tvil om de skulle få de  40 millionene de syntes de var berettiget til. Alt ordnet seg med litt roping og skriking. Men ikke skjønner jeg at de skal bruke så mye på fergeleiet og utplanering dersom det skal bygges et monsterhotell midt i fergeleiet ? Da må det jo gjøres om igjen.
Er kommunen plutselig blitt rik igjen ?
Kanskje skulle noen i Helse- og omsorgsutvalget  rope og skrike seg til høyere bevilgninger ?
Tror ikke de hadde fått medhold, slik som Havnestyret fikk.
Godt at folk har noe å være opptatt av i den mørkeste mørketida.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar